18 november 2009

jag har skrivit en hel del om drömmar här och undrade lite över det här med att man kan påstå att en viss person förekommer i drömmen, trots att hon/han inte alls ser ut som i verkligheten. vad beror det på? hur kunde jag till exempel helt säkert veta att det var du som var den blåa fågeln som jag beskrev lite längre ner här? trots att du inte var, eller ens liknade, en fågel.

jo. det handlar om energi. om själar. jag kände din närvaro så starkt genom den lilla fågelns kropp att det inte hade kunnat vara något annat än en reinkarnation av dig - låt vara att det bara var i drömmens värld. för varje gång jag drömmer om att jag möter dig i en annan skepnad än den du hade i ditt fysiska liv, blir jag mer och mer övertygad om att du faktiskt lever ändå - på ett annat sätt, någon annanstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar