14 november 2009

inatt drömde jag om dig, det är helt säkert. men det var inte du, utan en blå liten fågel som jag hade i en kopp till hälften fylld med sand. jag och mina föräldrar var i en djuraffär och letade efter en passande bur till fågeln - koppen med sand kändes väl inte helt hundra gissar jag. jag ville ha den största och rymligaste buren i glas, men det enda jag hade råd med var en liten metallbur som var stor som ett kaffefilter. den skulle man hänga under en lampa.

jag behöver väl inte ens skriva att den blåa lilla fågeln dog av hettan under lampan. vaknade upp och var helt kallsvettig.

2 kommentarer:

  1. Vackert och hemskt. Sänder varma tankar till dig.

    SvaraRadera
  2. usch, vad jobbigt det är att läsa den här bloggen =(

    jag beklagar sorgen och hoppas att du drömmer lite gladare drömmar snart!

    SvaraRadera